Toepassen bestelpunt en minimum bestelaantal bij MPS/MRP

elmtim67elmtim67 Member Posts: 10
edited 2013-07-02 in NAV Dutch speaking only
Goedemiddag,

Ik ben aan het testen in het scherm planningsvoorstel (form 99000852) met de gecombineerde MPS/MRP.

We hebben voor een aantal zowel inkoop- als productieartikelen een bestelpunt en een bestelaantal ingesteld, met als bestelbeleid "Vast bestelaantal"

In de testsituatie is alle voorraad en zijn er geen lopende inkoop- verkoop- en productieorders.

Als ik nu een regeneratief plan bereken, ga ik er van uit dat er in ieder geval orders worden gegenereerd om alle voorraden op het niveau van het bestelpunt te brengen, rekening houdend met het bestelaantal. Er worden echter helemaal geen voorstellen aangemaakt!!

Ik heb als test een verkooporder aangemaakt met 2 regels en verschillende verzenddata, hierna worden er bij het berekenen keurig netjes voorstellen aangemaakt, echter alleen voor de aantallen die met de verkooporder besteld worden!?

Als ik vervolgens hetzelfde doe met de inkoopvoorstel (form 291), waarbij ik het filter op de aanvullingsmethode "Inkoop" verwijder, wordt er wel rekening gehouden met het bestelpunt en het bestelaantal. :?:

Kan iemand mij aangeven hoe dit precies in elkaar zit?

De planningsfunctionaliteit in het planningsvoorstel geeft ons meer mogelijkheden en beter inzicht bij onze productieaansturing, maar dan moeten deze stuurparameters wel juist worden toegepast.

Al vast bedankt voor de reactie!

Elmer Timmer

Answers

  • elmtim67elmtim67 Member Posts: 10
    Probleem is opgelost, had te maken met een productie-instelling.

    We hebben de parameter "Onderdelen op vestiging" ingesteld op onze standaardvestiging en nu werkt het naar behoren.
  • mdPartnerNLmdPartnerNL Member Posts: 802
    bedankt voor de update :)
Sign In or Register to comment.