Options

Automatische dataport / report

petsfamilypetsfamily Member Posts: 22
edited 2005-08-08 in NAV Dutch speaking only
Is het mogelijk om een dataport te automatiseren. Zodat bv. elke week een dataport uitgevoerd wordt. En is het zelfde ook mogelijk bij een report.

Comments

  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Je kunt hier het beste de job scheduler voor gebuiken van Navision. Deze kun je gebruiken in combinatie met de NAS.

    Als je dit niet wilt kun je zelf een tabelletje maken wat bijhoud wanneer de dataport voor het laatst is gedraait. Als je dit vergelijkt met een tijdsinterval kun je de dataport laten draaien, bijvoorbeeld door een gebuiker die in navision aanlogt, dit kun je regelen in codeunit 1.

    Ook kun je zelf een 'single instance' codeunit maken en hier de Navision Timer in hangen. Dan kun je op de achtergrond processen laten draaien.

    Greetz & suc6

    Marq.
  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    NAS kan geen dataports uitvoeren.
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Als dat zo is maak je een raportje of een codeunit die een import verzorgd.

    dan kun je de NAS wel gebruiken. :D

    Valt me wel een b-tje tegen van de NAS trouwens... :o

    Greetz,

    Marq
  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    Als dat zo is
    :shock: twijfel je aan mijn woord? *geintje*

    Kan zijn dat 4.0 dit inmiddels wel kan, maar dit is een van de stekende gebreken in navision. Een ander voorbeeld is het onvermogen om in kleuren te printen, en toch de color dialog beschikbaar te stellen in de report designer. Ik heb er zo nog een paar :).
Sign In or Register to comment.