Options

Navision 5.0 Muis scroll wheel uitschakelen

AndeeAndee Member Posts: 4
edited 2011-12-29 in NAV Dutch speaking only
Hallo!

Mijn vraag:

In Navison wil ik het scrollen middels het muiswieltje uitschakelen. Ik heb enkele mensen die persé dat uitgeschakeld willen hebben, omdat het nogal eens zorgt voor vervelende scroll-activiteiten als ze het per ongeluk aanraken (ongewenst door orders heen scrollen bijvoorbeeld).

Nu heb ik het muiswieltje helemaal uitgeschakeld in Windows 2003 (terminal server). Dus als ik op een website zit en scroll, doet het muiswieltje helemaal niets. Ook in andere applicaties (behalve MS Office, en MS Dynamics) werkt het muiswieltje niet meer.

Ik heb het muiswieltje uitgeschakeld in het Windows register, door de WheelScrollLines aan te passen naar 0. Dat werkt zonder problemen voor alle gebruikers.

Weet iemand waarom dit specifiek in Navision niet werkt?

Comments

  • Options
    AndeeAndee Member Posts: 4
    Nog een kleine aanvulling:

    Het muiswieltje werkt in alleen nog in Microsoft Office, en Dynamics. Voor de rest in geen enkele andere applicatie. Ik vermoed dat Office en Dynamics toch ergens aparte mousehandlers definiëert, die voorbij gaan aan de default Windows register settings.
  • Options
    Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    In Windows 7 kan ik de mouse wheel uitschakelen via het Control Panel.


    Hij doet het dan niet meer in Office en Dynamics NAV. Weet niet of deze optie ook beschikbaar is in een oudere Windows versie.

    PS: Je kan ook altijd je schroevendraaier nemen en het ding hardwarematig uitschakelen ;-)
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
  • Options
    AndeeAndee Member Posts: 4
    Ja, het uit elkaar schroeven van muizen lijkt me nou niet een oplossing voor het uitschakelen van een muiswiel. Dan moet ik een hele afdeling met uit elkaar geschroefde muizen laten werken. Bovendien willen ze hun muiswiel blijven gebruiken op hun eigen desktop. Op de terminal server niet.

    Ik ken de optie in Windows 7. Maar die heb je niet in Windows 2003. Tenminste niet goed werkende. Ik weet dat je voor MS Access code en een .dll hebt voor het uitschakelen. Maar vroeg me af of dat ook kan voor Navision? :)
Sign In or Register to comment.