Options

Navision Nederlands BTW

SogSog Member Posts: 1,023
edited 2011-11-10 in NAV Dutch speaking only
Beste,

Is de btw-boekingsinstellingen tabel voor Nederlandse dossiers aangepast?
Dit omdat er blijkbaar verschillende rekeningen per documenten zijn. (Factuur= BTW rekening 1 en Creditnota = BTW rekening 2). Wat ik niet direct zie gebeuren bij de huidige mogelijkheden.
|Pressing F1 is so much faster than opening your browser|
|To-Increase|

Answers

  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Uit mijn hoofd is het toch andersom? Dit is aangepast in BE voor localisatie...
  • Options
    SogSog Member Posts: 1,023
    Dan moet ik ze wel naast elkaar gaan leggen. Alvast bedankt voor de info.
    Naast elkaar gelegd en het enige verschil bij de btw-instellingen is dat het veld EU Service in de Belgische geupdate versie zit. Dit zal ook vermoedelijk bij de NL versie zitten.

    Dus moet ik mijn vraag anders stellen, hoe koppel je apart een rekening voor creditnota's bij BTW-berekeningen?
    |Pressing F1 is so much faster than opening your browser|
    |To-Increase|
  • Options
    Marco_StroopMarco_Stroop Member Posts: 3
    Sog wrote:
    Dan moet ik ze wel naast elkaar gaan leggen. Alvast bedankt voor de info.
    Naast elkaar gelegd en het enige verschil bij de btw-instellingen is dat het veld EU Service in de Belgische geupdate versie zit. Dit zal ook vermoedelijk bij de NL versie zitten.

    Dus moet ik mijn vraag anders stellen, hoe koppel je apart een rekening voor creditnota's bij BTW-berekeningen?


    Hoi,
    Een credit is een tegenboeking van een inkoop of verkoop, waarom wil je deze apart op een rekeningnummer zien?
    in de posten kan je filteren.

    mocht je er niet uit komen laat het dan even weten, ik heb wel ergens een omschrijving hoe je dit inricht.

    Groet
    Marco Stroop
    Met Vriendelijke groet,


    Marco Stroop

    Sr. Functioneel consultant.

    4741 ET Hoeven,
    The Netherlands

    M +31 (0)6 135 50 438
    E Marco.Stroop@msbc.nl
    W http://www.msbc.nl
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    In Belgie is dit lokalisatie, ja je kunt het filteren maar als er regels zijn, of gewoontes...
  • Options
    SogSog Member Posts: 1,023
    Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden.
    Het was eigenlijk een vraag van een NL boekhouder doorgegeven aan ons.
    Uiteindelijk heeft men ingezien dat enkel de data belangrijk is, en dus de btw-posten en bijhorende filters geven meer dan voldoende informatie.
    |Pressing F1 is so much faster than opening your browser|
    |To-Increase|
Sign In or Register to comment.