Navision Nederlands BTW

Sog
Member Posts: 1,023
Beste,
Is de btw-boekingsinstellingen tabel voor Nederlandse dossiers aangepast?
Dit omdat er blijkbaar verschillende rekeningen per documenten zijn. (Factuur= BTW rekening 1 en Creditnota = BTW rekening 2). Wat ik niet direct zie gebeuren bij de huidige mogelijkheden.
Is de btw-boekingsinstellingen tabel voor Nederlandse dossiers aangepast?
Dit omdat er blijkbaar verschillende rekeningen per documenten zijn. (Factuur= BTW rekening 1 en Creditnota = BTW rekening 2). Wat ik niet direct zie gebeuren bij de huidige mogelijkheden.
0
Answers
-
Uit mijn hoofd is het toch andersom? Dit is aangepast in BE voor localisatie...0
-
Dan moet ik ze wel naast elkaar gaan leggen. Alvast bedankt voor de info.
Naast elkaar gelegd en het enige verschil bij de btw-instellingen is dat het veld EU Service in de Belgische geupdate versie zit. Dit zal ook vermoedelijk bij de NL versie zitten.
Dus moet ik mijn vraag anders stellen, hoe koppel je apart een rekening voor creditnota's bij BTW-berekeningen?0 -
Sog wrote:Dan moet ik ze wel naast elkaar gaan leggen. Alvast bedankt voor de info.
Naast elkaar gelegd en het enige verschil bij de btw-instellingen is dat het veld EU Service in de Belgische geupdate versie zit. Dit zal ook vermoedelijk bij de NL versie zitten.
Dus moet ik mijn vraag anders stellen, hoe koppel je apart een rekening voor creditnota's bij BTW-berekeningen?
Hoi,
Een credit is een tegenboeking van een inkoop of verkoop, waarom wil je deze apart op een rekeningnummer zien?
in de posten kan je filteren.
mocht je er niet uit komen laat het dan even weten, ik heb wel ergens een omschrijving hoe je dit inricht.
Groet
Marco StroopMet Vriendelijke groet,
Marco Stroop
Sr. Functioneel consultant.
4741 ET Hoeven,
The Netherlands
M +31 (0)6 135 50 438
E Marco.Stroop@msbc.nl
W http://www.msbc.nl0 -
In Belgie is dit lokalisatie, ja je kunt het filteren maar als er regels zijn, of gewoontes...0
-
Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden.
Het was eigenlijk een vraag van een NL boekhouder doorgegeven aan ons.
Uiteindelijk heeft men ingezien dat enkel de data belangrijk is, en dus de btw-posten en bijhorende filters geven meer dan voldoende informatie.0
Categories
- All Categories
- 73 General
- 73 Announcements
- 66.6K Microsoft Dynamics NAV
- 18.7K NAV Three Tier
- 38.4K NAV/Navision Classic Client
- 3.6K Navision Attain
- 2.4K Navision Financials
- 116 Navision DOS
- 851 Navision e-Commerce
- 1K NAV Tips & Tricks
- 772 NAV Dutch speaking only
- 617 NAV Courses, Exams & Certification
- 2K Microsoft Dynamics-Other
- 1.5K Dynamics AX
- 320 Dynamics CRM
- 111 Dynamics GP
- 10 Dynamics SL
- 1.5K Other
- 990 SQL General
- 383 SQL Performance
- 34 SQL Tips & Tricks
- 35 Design Patterns (General & Best Practices)
- 1 Architectural Patterns
- 10 Design Patterns
- 5 Implementation Patterns
- 53 3rd Party Products, Services & Events
- 1.6K General
- 1.1K General Chat
- 1.6K Website
- 83 Testing
- 1.2K Download section
- 23 How Tos section
- 252 Feedback
- 12 NAV TechDays 2013 Sessions