Options

Navision in Turkije

pfkpfk Member Posts: 8
edited 2011-11-07 in NAV Dutch speaking only
Hallo,
Wie heeft voor een Nederlands hoofdkantoor ervaring met het implementeren van Navision voor een dochterbedrijf in Turkije?
Ik ben geinteresseerd in ervaringen met mogelijke Dynamics NAV leveranciers. Liefst in de regio Antalya.
Ook de specifieken eisen van de Turkse overheid voor boekhoudingen zijn mij nog onbekend. Kunnen wij bv. met de standaard Worldwide versie werken of is er een Turkse localisatie nodig? En is er een Turkse taal module beschikbaar?

Alvast bedankt voor reacties hierop.

Comments

  • Options
    semmsemm Member Posts: 50
    Hallo PFK,
    Hier zijn wij toevallig ook mee bezig voor onze verkoopkantoor in Istanbul!

    We hebben hiervoor gesprekken gehad met een NAV leverancier in Turkije.
    http://www.navaxconsult.com/iletisim.html -->Bursa

    Wat ik begrepen heb van de leverancier is dat de Turkse localisatie absoluut nodig is.
    You need tax and government rules in the license and you need this functions for the accounting system and also for the invoicing. De Turkse versie heb ik gezien: wat me opviel is dat ze een speciale scherm hebben voor cheque betalingen. (In Turkije gebeurt dit nog vaak)

    De specifieke eisen van de Turkse overheid voor de boekhouding is ons ook niet helemaal bekend, om hier meer inzicht in te krijgen gaan we rond maart naar Turkije om dit te bespreken met de accountant daar.

    Wat betreft de taal module:
    Om te beginnen zal de MS Dynamics NAV licentie worden uitgebreid met de Turkse Taal.
    Vervolgens vindt installatie van de Turkse NAV Client plaats op de server.

    Het maatwerk heeft standaard geen Turkse vertalingen in de captions. Deze zullen vertaald moeten worden. Vertaling van de captions van de standaard objecten wordt wel bij de installatie meegenomen.

    Hoop dat je hier iets mee kunt.
  • Options
    pfkpfk Member Posts: 8
    Inmiddels hebben wij een succesvolle Navision 5 implementatie gedaan bij ons bedrijf in Alanya. Samenwerking met leveranciesr PargeSoft uit Istanbul is uitstekend.
  • Options
    semmsemm Member Posts: 50
    Ha PFK,

    Nou das mooi! We overwegen om de turkse localisatie te mergen in onze huidige database, hiervoor heb ik contact opgenomen met parge soft om informatie in te winnen. Nou hopen dat we ook een succesvolle implementatie straks achter de rug hebben.
  • Options
    jnieuwenhuizenjnieuwenhuizen Member Posts: 1
    Hi Semm,

    hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe? is het trouwens veel werk om die Turkse localisatie te integreren?

    Jan
Sign In or Register to comment.