Options

NAV 2009 R2 vpc met Hyper-V

TedTed Member Posts: 18
edited 2011-08-26 in NAV Dutch speaking only
Wie heeft er ervaring met de nieuwe R2 vpc op het Hyper-V platform? Als ik de documentatie lees, dan lijkt het erop dat ik eerst win 2008 server moet installeren op mijn laptopje. Qua gebruiksgemak en looks minder aantrekkelijk dan Win 7.
Hoe doen jullie dat? Een aparte laptop voor demo's? Zijn er andere mogelijkheden om de vpc gewoon aan de praat te krijgen onder Win 7?
no signature here

Comments

  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
  • Options
    TedTed Member Posts: 18
    Mark, bedankt voor je antwoord. Welk product van VMware is daarvoor het meest geschikt? Hoe converteer ik de Hyper-V images naar VMware? Kan VMware meer dan een guest tegelijk runnen?
    En nog een belangrijke: heb jij het zelf aan de praat gekregen of was het alleen een suggestie? :)
    no signature here
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Ik weet dat mensen dat gedaan hebben, zelf geen ervaringen.

    Mijn demo's geef ik altijd gewoon lokaal.
  • Options
    TedTed Member Posts: 18
    Ben een dagje bezig geweest met VMware player, diverse conversietools en veel wachten. Inmiddels heb ik het werkend, maar zoooo traaaaaag! De R1 vpc gaat als een sneltrein vergeleken met deze oplossing :( misschien kan ik de performance nog een beetje tweaken, maar ik heb geen hoge verwachtingen. Het OS van mijn laptop aanpassen naar w2k8 is geen optie.

    Zit er niemand bij MS die nu bedenkt: "Hmmm, misschien hadden we dat toch anders moeten doen. Nu hebben we onze partners met een probleem opgezadeld, dat de verkoop van onze licenties niet ten goede gaat komen."

    Tenzij er nog een andere oplossing komt, zal ik demo's ook lokaal moeten doen. Dus het hele nut van ingeblikte disk images, met bijbehorende demotools, scripts en wat nog meer is voorlopig gereduceerd tot praktisch nul.
    no signature here
  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    Ik kon een Hyper-V image niet aan de praat krijgen met VMWare, en heb uiteindelijk zelf een nieuwe image ingericht en alles zelf geinstalleerd. Het is niet supersnel, maar voor persoonlijk gebruik en demos toch wel acceptabel.

    Helaas understeunt VPC geen 64bit guest OS, dus met alles op 64bit heb je helaas geen keus als je alleen MSFT producten gebruikt. De enige mogelijkheid om 64 OS virtueel te runnen is op Hyper-V.

    Inderdaad wel een beetje jammer dat er geen plannen lijken te zijn om Hyper-V op Win7 te ondersteunen, of om VPC met 64 bit te laten draaien.
Sign In or Register to comment.