Options

Twee velden vergelijken

petsfamilypetsfamily Member Posts: 22
edited 2005-06-02 in NAV Dutch speaking only
Kan ik in navision een filter zetten die twee velden vergelijkt. bv. vergelijk de "oude inkoopprijs" met de "nieuwe inkoopprijs" en laat alles zien die bijvoorbeeld niet gelijk is.

Ik kan wel zeggen inkoopprijs groter dan 0 of kleiner dan 0 enz. Maar ik wil twee velden vergelijken.

Ik wil in het kort dus de artikelen kunnen selecteren die van prijs gewijzigd is.

Comments

  • Options
    dick11dick11 Member Posts: 60
    Nee helaas dat kan NF niet.

    Oplossing:
    1) Via C/SIDE met de hand door de tabel heen gaan (bij een rapport is dat dus geen probleem).
    2) Extra fysiek (boolean) veld en zorgen dat deze goed staat (ook via C/SIDE).
    Dick van der Sar

    www.dasautomatisering.nl
  • Options
    petsfamilypetsfamily Member Posts: 22
    Kan je wat duidelijker zijn. Zo ver gevordred ben ik nog niet echt in navision
  • Options
    vampireeyesvampireeyes Member Posts: 33
    waarom maak je geen overzichtje. copy paste naar excel en voer in excel in een aparte kolom de formule:
    =ALS((A1-B1)<>0;"GEWIJZIGD";"niks aan de hand")
    

    Moet je wel de NL versie van Excel hebben (anders ALS vervangen door IF)

    en A1 = de cel met de oude prijs
    B1 = de prijs met de nieuwe prijs

    Deze dien je dus zelf te wijzigen naar de celnaam waar de prijs staat .

    Dan van boven naar beneden "doorvoeren" (excel term)

    succes !
    ???????????????????????
    { Intuitively wrong... {
    ¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
  • Options
    petsfamilypetsfamily Member Posts: 22
    Dat kan ook. Maar ik zocht naar een oplossing in navision zelf. Die formule die je beschrijft moest ik dus in Navision kwijt.
  • Options
    vampireeyesvampireeyes Member Posts: 33
    ~lol dat snap ik...

    maar als C/side te hoog gegrepen is (alhoewel het idd een beetje abstract uitgelegd wordt) leek me dit wel "the next best thing" het is een oplossing NU, 1tje die makkelijk te versturen is naar anderen en het kost je geen extra tijd om het helemaal te finetunen.
    ???????????????????????
    { Intuitively wrong... {
    ¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
  • Options
    hansfouserthansfousert Member Posts: 46
    Hoi!

    Allereerst: staan de oude en de nieuwe inkoopprijs in hetzelfde record?

    Helaas gaat het niet met een filter, maar dat wist je al.

    Er zijn een paar mogelijkheden:
    * Weet je hoe je een nieuw Report moet maken? Dan zou je het in de OnAfterGetRecord-trigger als volgt kunnen doen:
    IF NieuwePrijs = OudePrijs THEN
    CurrReport.SKIP;
    (en dan ga ik er vanuit dat de 1e keer de oudeprijs ook een waarde krijgt. Anders wordt het:
    IF (OudePrijs = 0) OR (NieuwePrijs = OudePrijs) THEN
    CurrReport.SKIP;

    * Kopieren en plakken in Excel of met ODBC ophalen en de oplossing van VampireEyes gebruiken.

    * Jet Reports gebruiken om de gegevens uit Navision ophalen. Dan kun je in de functie die dat doet al direct een filter opgeven. Zie ook de volgende link: http://www.mibuso.com/forum/viewtopic.php?t=5447


    Mocht je meer willen weten, dan hoor ik het graag.

    Succes!
    Kind regards,

    Hans Fousert
    Microsoft Certified Trainer and Jet Reports Certified Trainer
  • Options
    petsfamilypetsfamily Member Posts: 22
    Inderdaad zo moet het. Bedankt daarvoor.

    Nou nog een vraag. Nu is het zo als er geen prijsveranderingen zijn komen ze niet op de rapport. Wat ik nu wil is iets ingewikkeld denk ik.

    Sommige prijzen gaan omhoog en sommige omlaag. Is het nou mogelijk om bij een prijsverhoging de kleur van de regel van de desbetreffende artikel rood te laten afdrukken op een kleuren printer. Als de prijs omlaag gaat wordt het dan bv. groen.
  • Options
    hansfouserthansfousert Member Posts: 46
    Een veelgestelde vraag... en ook logisch als in Report Design dat knopje ziet waarmee je kleuren kunt instellen. Maar helaas... het is niet mogelijk om kleuren af te drukken :( . Alhoewel ik wel leuke opties voorbij heb zien komen die m.b.v. bitmaps kleurenplaatjes gebruiken als "kleuren printen" 8) .

    In Excel is het niet al te moeilijk om aan een conditie een kleur te koppelen. Je zou dat aan de Jet Reports functie kunnen koppelen, zodat het in 1 keer ingelezen en goed gerapporteerd wordt :D .
    Kind regards,

    Hans Fousert
    Microsoft Certified Trainer and Jet Reports Certified Trainer
  • Options
    vampireeyesvampireeyes Member Posts: 33
    Is het ook niet mogelijk om iets te onderstrepen of vet te drukken? of gewoon een tab verder te zetten?
    ???????????????????????
    { Intuitively wrong... {
    ¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
  • Options
    dick11dick11 Member Posts: 60
    Wat kan is meerdere secties maken met de verschillende opmaak erin (vet wel/niet, kleur etc).

    En daarna de juiste sessie aan of uit zetten m.b.v. CurrReport.SHOWOUTPUT(Wanneer wel of niet) in de Trigger OnPreSection() van de secties
    Dick van der Sar

    www.dasautomatisering.nl
  • Options
    petsfamilypetsfamily Member Posts: 22
    Isdan zoiets wel mogelijk

    bv.
    IF NieuwePrijs > OudePrijs
    THEN bitmap := "groen.bmp"
    ELSE bitmap := "rood.bmp"

    Waar "bitmap" een bepaalde veld is in het tabel en .bmp's zijn gewoone bitmaps.

    Hoe zet ik hem dan er in.
Sign In or Register to comment.