Options

Boekingsgang Clieop03 bestand

donnydonny Member Posts: 2
edited 2011-02-23 in NAV Dutch speaking only
Hallo,

Ik loop tegen het volgende probleem aan en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Bij het maken van een clieop03 bestand kun je in NAV een voorstel genereren voor alleen crediteuren.

De boekingsgang zou moeten zijn:
Crediteuren
a/ Betalingen onderweg

Na bankafschrift:
Betalingen onderweg
a/ Bank

Nu wordt er via het dagboek een kostenfactuur ingeboekt. De post is zichtbaar in het crediteuren grootboek.
Als ik een voorstel genereer en een betaalrun doorboek dan krijg ik alleen de boeking op mijn tussenrekening: bet./ontv. onderweg.
deze luidt:
Bet./ontv. onderweg
A/ Bet./ontv. onderweg

De kaart van de bank is goed ingevuld en de transactiewijze kaart ook. (Volgens de meegeleverde instructies)
Als ik het afschrift inboek met de geëxporteerde post dan boekt Navision deze tegen van grootboek crediteuren.
Ik zie graag dat de inkoopfacturen die worden geboekt met het bankafschrift, van de rekening betalingen onderweg worden geboekt.

Hebben jullie misschien de oplossing voor mij?

Alvast bedankt!

Comments

  • Options
    pvankasterenpvankasteren Member Posts: 2
    Hoi Donny,

    Wat jij wil is niet echt logisch, de opzet van deze rekeningen is om te kunnen zien wat er aan betalingen en incasso's onderweg is. Daadwerkelijke afboeking van de crediteurenrekening vindt plaats als je je bankboek boekt, hetgeen een standaard boeking is.

    Het programma werkt als volgt:

    Bij verwerken voorstel is journaalpost:

    Betalingen onderweg (transaktiekaart)
    aan Betalingen onderweg (bankboekingsgroep)

    Bij betalen:

    Betalingen onderweg (bankboekingsgroep)
    Aan betalingen onderweg (transaktiekaart)

    Bank (bankboekingsgroep)
    aan crediteuren (leveranciersboekinggroep)
Sign In or Register to comment.