Options

Betalingsvoorstel sorteren op documentnummer

gjvk70gjvk70 Member Posts: 60
edited 2011-02-03 in NAV Dutch speaking only
Omdat de standaarduitdraai van het betalingsvoorstel om een aantal redenen niet geheel voldoet aan onze wensen, heb ik een aangepast rapport gemaakt. Op zich werkt dit inhoudelijk prima, alleen de performance laat zeer te wensen over.
Naast layout wensen (makkelijk realiseerbaar), is er ook de wens om de posten te tonen gesorteerd op het documentnummer van de leverancierspost. Dit veld is niet beschikbaar en daarom heb ik een data-item ervoor geplaatst met de leveranciersposten.

Dit moet vast beter/sneller kunnen. Is het bijvoorbeeld mogelijk om te sorteren op een variable welke niet in de tabel aanwezig is, maar welke je berekend op basis van een uit een gerelateerde tabel opgehaalde waarde?

Bij voorbaat hartelijk dank!!!
Gerard van Kuijl - United - http://www.united4all.nl

Answers

  • Options
    Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    Je zou het veld "Document No." kunnen toevoegen aan de tabel van het betalingsvoorstel, en de code aanpassen die deze tabel opvult zodat dit nieuw veld de waarde bevat uit de leverancierspost. Je kan dan een key maken waar dit veld in voorkomt, en deze key gebruiken in je rapport voor de sortering.

    Of je kan in je rapport eerst een temp-tabel opvullen met de documentnrs, en deze dan als dataitem gebruiken voor de sortering.
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
  • Options
    gjvk70gjvk70 Member Posts: 60
    Beste Luc,

    Dank voor je snelle antwoord!

    De eerste optie heb ik inderdaad overwogen, echter proberen we juist een beetje afscheid te nemen van maatwerk waar mogelijk en dat zou je hiermee juist weer creëeren. Echter indien nodig, dan is dat uiteraard geen probleem.

    De tweede optie gaat me op dit moment technisch nog even boven de pet. We zijn net over van versie 2.60 naar 2009 en ik heb nog nooit met TempTables gewerkt binnen Navision. Ga hier zeker even induiken en kijken of dit een goede optie is.

    Nogmaals dank!
    Gerard van Kuijl - United - http://www.united4all.nl
Sign In or Register to comment.