korting op BTW

semm
Member Posts: 50
Dag allemaal,
Momenteel zijn we bezig met de implementatie van NAV in Turkije, in Turkije geven ze op sommige inkoopfacturen korting op BTW.
Bijvoorbeeld op 8% BTW wordt op de factuur 50% korting verleend waardoor je dus 4% BTW hoeft te betalen.
Ik heb het in het systeem BTW boekingsgroepen aangemaakt voor 8% 18 %, dit moet ik nu ook doen voor al die uitzonderingen. Is hier geen andere snellere oplossing voor in NAV 4.0?
Alvast bedankt voor de reacties.
gr.
Momenteel zijn we bezig met de implementatie van NAV in Turkije, in Turkije geven ze op sommige inkoopfacturen korting op BTW.
Bijvoorbeeld op 8% BTW wordt op de factuur 50% korting verleend waardoor je dus 4% BTW hoeft te betalen.
Ik heb het in het systeem BTW boekingsgroepen aangemaakt voor 8% 18 %, dit moet ik nu ook doen voor al die uitzonderingen. Is hier geen andere snellere oplossing voor in NAV 4.0?
Alvast bedankt voor de reacties.
gr.
0
Comments
-
How, dit lijkt me een stukje maatwerk te worden.
In dit geval lijkt het me het beste (wel duurder voor de klant) om de BTW-kortingmogelijkheid in te bouwen.
De sales header zou ik uitbreiden met btw-kortingspercentage. Dan de BTW-lijnen uitbreiden met kortingspercentage en kortingsbedrag, dan de btw-berekening uitbreiden zodat deze het btw-bedrag berekend met deze velden, dan boeken en zien dat het btw-bedrag correct wordt geboekt.
Zou zoiets al niet zitten in de localisatie voor Turkije?0
Categories
- All Categories
- 73 General
- 73 Announcements
- 66.6K Microsoft Dynamics NAV
- 18.7K NAV Three Tier
- 38.4K NAV/Navision Classic Client
- 3.6K Navision Attain
- 2.4K Navision Financials
- 116 Navision DOS
- 851 Navision e-Commerce
- 1K NAV Tips & Tricks
- 772 NAV Dutch speaking only
- 617 NAV Courses, Exams & Certification
- 2K Microsoft Dynamics-Other
- 1.5K Dynamics AX
- 320 Dynamics CRM
- 111 Dynamics GP
- 10 Dynamics SL
- 1.5K Other
- 990 SQL General
- 383 SQL Performance
- 34 SQL Tips & Tricks
- 35 Design Patterns (General & Best Practices)
- 1 Architectural Patterns
- 10 Design Patterns
- 5 Implementation Patterns
- 53 3rd Party Products, Services & Events
- 1.6K General
- 1.1K General Chat
- 1.6K Website
- 83 Testing
- 1.2K Download section
- 23 How Tos section
- 252 Feedback
- 12 NAV TechDays 2013 Sessions