Options

newbie vraag: kopieeren naar veld

rtamesrtames Member Posts: 56
edited 2010-09-30 in NAV Dutch speaking only
ik heb een tabel met een codeveld en een projectnr. welke combinatie 1 maal voorkomt. hiernaast heb ik in deze tabel een tekstveld.
Dit tekstveld wil ik vullen middels een functie met gegevens uit een tweede tabel.
In deze tweede tabel kan het codeveld in combinatie met het projectnr. meerdere malen voorkomen. Ik wil vanuit deze tweede tabel zoeken naar de combinatie codeveld - projectnr. en van elk record het veld "Name" achter elkaar plakken in het tekstveld van de eerste tabel.

hoe kan ik dit het makkelijkste voor elkaar krijgen?

Answers

  • Options
    geronimogeronimo Member Posts: 90
    rtames wrote:
    ik heb een tabel met een codeveld en een projectnr. welke combinatie 1 maal voorkomt. hiernaast heb ik in deze tabel een tekstveld.
    Dit tekstveld wil ik vullen middels een functie met gegevens uit een tweede tabel.
    In deze tweede tabel kan het codeveld in combinatie met het projectnr. meerdere malen voorkomen. Ik wil vanuit deze tweede tabel zoeken naar de combinatie codeveld - projectnr. en van elk record het veld "Name" achter elkaar plakken in het tekstveld van de eerste tabel.

    hoe kan ik dit het makkelijkste voor elkaar krijgen?

    met het stukje code hieronder kan je het eventueel doen.
    je loopt door de tabel met de unieke waarden en dan vul je voor iedere record het tekstveld bij met het name veld in de tweede tabel. (na het zetten van filters)

    hopelijk kan je hiermee verder.
    tabel1.reset;
    if tabel1.findset(true,false) then begin
      repeat
        tabel2.reset;
        tabel2.setrange(codeveld,tabel1.codeveld);
        tabel2.setrange(projectnr.,tabel1.projectnr);
        if tabel2.findset(false,false) then begin
          repeat
            tabel1.tekstveld := tabel1.tekstveld + tabel2.name;
          until tabel2.next = 0;
          tabel1.modify(true);
        end;
      until tabel1.next = 0;
    end;
    
Sign In or Register to comment.