Options

[NAV 5.0] Afhandelen magazijn uitgifte

ChockaChocka Member Posts: 6
edited 2010-09-16 in NAV Dutch speaking only
Voor het samenstellen van een verzendorder, drukken wij een werkorder af van de betreffende VOR. Het probleem van deze afdruk is dat daarop niet vermeld wordt op welke magazijnlocatie de artikelen staan. Voor een ervaren magazijnmedewerker geen probleem, maar met de vakantie voor de boeg en de inzet van uitzendkrachten, is dat erg handig.

Dus ben ik nu haastig op zoek naar een mogelijkheid in het systeem waarmee ik toch die info eruit krijg. Misschien moeten wij totaal iets anders afdrukken om de gezochte informatie tot uyiting te krijgen. Ik ben zelf al verder aan het zoeken naar iets dergelijks als een orderpicklijst, maar vooralsnog zonder succes.

Alle hulp is welkom.

Comments

  • Options
    ShedmanShedman Member Posts: 194
    Zo te lezen maak je geen gebruik van de magazijnafhandeling in NAV.

    Staan de artikelen allemaal op een vaste locatie? Je zou het reknr. op het artikel kunnen vullen en deze kunnen afdrukken op de werkorder.
  • Options
    ChockaChocka Member Posts: 6
    Maar dan zal de werkorder moeten aanpassen, want als ik nu print krijg alleen te zien:

    - Artikelnummer
    - Omschrijving
    - Service Levelcode
    - Variant
    - Aantal
    - Eenheid
  • Options
    ShedmanShedman Member Posts: 194
    Dat klopt, maar dat is altijd nog minder werk dan magazijnbeheer helemaal inrichten en in gebruik nemen, alleen maar voor je vakantiekrachten.

    Mocht je echt geen aanpassingen willen/kunnen doen in NAV, kun je ook altijd een lijst uitdraaien voor de vakantiekrachten waar de opslaglocaties per artikel op staan.
  • Options
    ChockaChocka Member Posts: 6
    Ondanks de vakantiekrachten, blijft het inrichten van het magazijnbeheer wel een issue om eens goed op te zetten. Maar de vraag is wat is het verschil tussen opslaglocatie en rekeningnummer, want dit zijn verschillende velden waarmee "hetzelfde" ten doel heeft oftewel via het systeem zichtbaar hebben waar artikelen in het magazijn liggen?

    Of kan ik ergens een handleiding vinden over hoe/wat het magazijnbeheer structureel te kunnen opzetten?
  • Options
    semmsemm Member Posts: 50
    bij het uitdraaien van een voorraadlijst kun je filteren op rek.nr.
    Dit zijn schappen, een schap kan meerdere locaties bevatten.
    Schap A
    locatie A1
    locatie A2 etc.
Sign In or Register to comment.