Options

ICL (ICP) aangifte

rbenninkrbennink Member Posts: 18
edited 2010-07-28 in NAV Dutch speaking only
Vanaf 1 januari 2010 veranderen in Europa de regels voor de ICL-opgave.

Is er al een oplossing in Navision. Één van de wijzigingen is bijvoorbeeld dat er bedrijven zullen zijn die maandelijks een ICP aangifte moeten maken. In NAV krijg je nu al de melding dat het per kwartaal moet worden aangegeven (NAV2009 sp1)


Via de website www.icp-opgave.nl staan de wijzigingen beschreven.

De wijzigingen samengevat zijn:

• De term Intracommunautaire Leveringen (ICL) wordt vervangen door Intracommunautaire Prestaties (ICP).
• Vanaf 1 januari 2010 vallen naast goederen ook geleverde diensten onder de regeling.
• Ondernemers die goeden en diensten geleverd krijgen moeten voortaan de BTW in de Aangifte Omzetbelasting onder rubriek 4b aangeven.
• Leveranciers van goederen en diensten kunnen niet meer standaard per kwartaal hun ICP-opgave doen. Het opgavetijdvak hangt af van hun situatie.
• U moet er voortaan zelf aan denken om de Opgaaf ICP op te sturen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Ronnie Bennink

Comments

  • Options
    fverkelfverkel Member Posts: 66
    Microsoft heeft een white paper gepubliceerd op CustomerSource en PartnerSource.
    "Microsoft expects to be able to deliver a full solution from mid-November 2009."
    Voor zover ik weet is er nog geen patch.
    Keep It Simple and Stupid (KISS), but never oversimplify.
  • Options
    rbenninkrbennink Member Posts: 18
    fverkel wrote:
    Microsoft heeft een white paper gepubliceerd op CustomerSource en PartnerSource.
    "Microsoft expects to be able to deliver a full solution from mid-November 2009."
    Voor zover ik weet is er nog geen patch.


    Waar heb je dat kunnen vinden? Ik heb daar al gezocht, maar kon er niets over vinden.
    gr,
    Ronnie
  • Options
    fverkelfverkel Member Posts: 66
    https://mbs.microsoft.com/downloads/customer/NAV/Whitepapers/MicrosoftDynamicsNAV_VAT2010_Whitepaper.pdf
    Deze versie is van eind november.

    Ik zie dat er vandaag iets beschikbaar is gekomen.
    Waldo schrijft:
    It has finally happened: the first objects (from the datapart) of the VAT 2010 are released by Microsoft.
    http://dynamicsuser.net/blogs/waldo/archive/2009/12/03/the-2010-vat-package-whitepaper-first-objects-available.aspx
    Keep It Simple and Stupid (KISS), but never oversimplify.
  • Options
    rbenninkrbennink Member Posts: 18
    Bedankt!
    Hier hebben we (allemaal) wat aan!

    gr,
    Ronnie
  • Options
    ChockaChocka Member Posts: 6
    Bijgaand mijn BTW boekingsinstellingen, maar het probleem daarmee is dat ik geen onderscheid kan maken wanneer het goederen betreffen en wanneer het diensten zijn. Gevolg dat ik achteraf handmatig dat alsnog moet gaan ziitten uitvissen. (behoorlijk arbeids- en tijdsintensief.) ](*,)

    Nu ben ik zoek naar welke aanpassingen ik moet doorvoeren om met heel veel meer eenvoud te voldoen aan de nieuwe BTW regelgeving die al geldt vanaf 01 januari 2010. Zodat ik daarbij ik gebruik kan maken van de BTW aangifte zoals in mijn NAV staat.
      Btw-boekingsinstellingen Btw-bedrijfsboekingsgroep Btw-productboekingsgroep GEEN HOOG BINNENLAND GEEN BINNENLAND HOOG BINNENLAND LAAG BINNENLAND NUL BUITEN EU GEEN BUITEN EU HOOG BUITEN EU LAAG BUITEN EU NUL EU GEEN EU HOOG EU LAAG EU NUL IC GEEN IC HOOG IC NUL
  • Options
    rbenninkrbennink Member Posts: 18
    Chocka wrote:
    Bijgaand mijn BTW boekingsinstellingen, maar het probleem daarmee is dat ik geen onderscheid kan maken wanneer het goederen betreffen en wanneer het diensten zijn. Gevolg dat ik achteraf handmatig dat alsnog moet gaan ziitten uitvissen. (behoorlijk arbeids- en tijdsintensief.) ](*,)

    Nu ben ik zoek naar welke aanpassingen ik moet doorvoeren om met heel veel meer eenvoud te voldoen aan de nieuwe BTW regelgeving die al geldt vanaf 01 januari 2010. Zodat ik daarbij ik gebruik kan maken van de BTW aangifte zoals in mijn NAV staat.
      Btw-boekingsinstellingen Btw-bedrijfsboekingsgroep Btw-productboekingsgroep GEEN HOOG BINNENLAND GEEN BINNENLAND HOOG BINNENLAND LAAG BINNENLAND NUL BUITEN EU GEEN BUITEN EU HOOG BUITEN EU LAAG BUITEN EU NUL EU GEEN EU HOOG EU LAAG EU NUL IC GEEN IC HOOG IC NUL

    Hallo Chocka,

    Je moet gewoon een extra BTW productboekingsgroep(en) aanmaken, bijvoorbeeld ServiceHoog (laag).
    In de BTW boekingsgroepinstellingen, moet je bij de juiste combinatie het Vinkje aanzetten bij EU Service.

    gr,
    Ronnie
Sign In or Register to comment.