Options

Meerdere malen afdrukken

PetrelliPetrelli Member Posts: 6
edited 2009-06-29 in NAV Dutch speaking only
Hey,

ik heb een vraag over het aantal keer uitprinten van een label.

Wat ik graag wil is dat hij het aantal keer uitprinten naar aanleiding van de value die staat in de kolom "aantal".

Voorbeeld: ik heb een order met 2 artikelen (Nokia n73 en HTC Touch Pro). De nokia is 2 keer besteld (aantal dus 2) and de HTC 3 keer (aantal dus 3).

Als ik de order nu uitprint print hij maar 2 stikkers uit, namelijk 1 voor nokia en 1 voor HTC. Nu moet hij dus voor nokia 2 keer printen en 3 keer voor HTC.

Nu heb ik gehoord dat je iets moet doen met een pageloop alleen ik heb geen idee hoe dit werkt.

Iemand die mij hierbij kan helpen?

Groeten, Petrelli.

Comments

  • Options
    ReinoudReinoud Member Posts: 58
    Dat doen ze met een integer loop. In het report voer je de tabel integer in en die geef je een beriek mee met behulp van dat veld aantal. Kijk bijvoorbeeld hoe ze dat doen bij facturering. Daar gebruiken ze ook een intger loop om het een aantal malen af te drukken.
    Reinoud
  • Options
    PetrelliPetrelli Member Posts: 6
    Hey, bedankt voor je antwoord.

    Ik heb gekeken naar een paar standaard formulieren, maar ik ben er nog niet uit, of krijg het nog niet voor elkaar om het werkend te krijgen :?
    Misschien doe ik iets fout ofzo? Zou je anders (of iemand anders natuurlijk) een soort van kleine stap voor stap handleiding posten?
  • Options
    SogSog Member Posts: 1,023
    waarschijnlijk zou je rapport dan er zoiets uit moeten zien
    Sales header
      Sales Line
        item (optioneel)
        Integer
    
    Onder sales line haal je in een globale variabele je artikel op (of je plaatst deze tussen sales line & integer met de link op sales line)
    Bij integer zet je bij je predata item Setrange(number,1,MaakHierIntVan("Sales Line".Quantity)).
    1 moet er zeker bijstaan omdat je range van integer van 1 tot de hoeveelheid moet printen.

    Zo zou het aantal labels correct moeten zijn.
    |Pressing F1 is so much faster than opening your browser|
    |To-Increase|
Sign In or Register to comment.