Options

Rapport in verticale richting afdrukken

ArnaudArnaud Member Posts: 5
edited 2004-11-24 in NAV Dutch speaking only
Hallo,

Ik vroeg me af of je een rapport in verticale richting kan afdrukken in Navision. Standaard wordt het rapport in horizontale richting afgedrukt.

Nu zou de afdruk dus 90 graden moeten draaien. Ik denk niet dat dit mogelijk is, maar misschien weet iemand van jullie wel een oplossing.

Bedankt alvast

Comments

  • Options
    GoMaDGoMaD Member Posts: 313
    Open het rapport in design view vanuit de Object Designer.

    In Report Designer ga naar de eerste lege DateItem Regel en klik dan op de properties knop (zo open je de Algemene Report Properties).
    In dit scherm verander je de 'Orientation' van '<Undefined>' of 'Portrait' in 'Landscape' (kan je kiezen via de drop down box).

    Aanpassingen bewaren en Klaar is Klara !

    Groeten,
    Now, let's see what we can see.
    ...
    Everybody on-line.
    ...
    Looking good!
  • Options
    ArnaudArnaud Member Posts: 5
    Bedankt al voor het snelle antwoord, maar ik denk dat ik de vraag wat verkeerd gesteld heb.

    Ik bedoel dus niet dat je het rapport in landscape zet, maar de tekst gewoon van boven naar onder afdrukt. Het blad staat portrait en de tekst staat verticaal op de pagina. Maar ik heb ook al een request gedaan bij navision zelf met een voorbeeld afdruk (word-document). En daar zeiden ze dat dat niet werkt in Navision.
  • Options
    GoMaDGoMaD Member Posts: 313
    Dat is een ding dat ik ook al geprobeerd heb maar dat is echt niet mogelijk :(
    Now, let's see what we can see.
    ...
    Everybody on-line.
    ...
    Looking good!
  • Options
    PaLPiTaTioNPaLPiTaTioN Member Posts: 55
    Om dezelfde output te bereiken werk ik er i.h.a. omheen door onderaan het rapport zonder indent een dataitem Integer toe te voegen. Ik maak dan arrays aan waarin de data komt die op het rapport moet komen en in die integer, die je slechts eenmaal doorloopt, print je al die gegevens op het papier.
  • Options
    janpieterjanpieter Member Posts: 298
    als de tekst constant (dus niet variabel) is en het is niet al te veel tekst kun je overwegen om met paint een z/w bitmap te maken die deze tekst geroteerd bevat. Deze bitmap kan je dan in een picturebox plaatsen op het report.

    Mooi is het niet maar dat werkt tenminste ... .
    In a world without Borders or Fences, who needs Windows and Gates?
Sign In or Register to comment.