Options

Actieve klanten?

TijsTijs Member Posts: 22
edited 2007-10-10 in NAV Dutch speaking only
Heren,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste vraag heb gesteld, maar omdat jullie gezegd hebben ” als je een vraag hebt altijd stellen”
Bij dezen:
Ik heb een lijst nodig uit Navision van actieve klanten (die omzet hebben gemaakt) in de afgelopen jaar. En deze lijst moet ik kunnen exporteren naar Excel. Ik weet niet of het kan en hoe het zou moeten.

Kunnen jullie mij verder helpen!

Groet,
Tijs

Comments

  • Options
    hansfouserthansfousert Member Posts: 46
    Je hebt hier 2 velden uit de Klant-tabel voor nodig:
    - datumfilter
    - verkoop (lv)

    Er zijn verschillende manieren die je kunt gebruiken.

    In mijn NAV 400 SP3 heb ik een rapport dat Verkoopoverzicht heet. Op het Klant blad kan het datumfilter opgegeven worden en op het Opties blad kun je instellen dat alleen klanten met een omzet groter dan 0,01 geprint moeten worden.

    Maar dat is een rapport dat als txt of html overgezet moet worden.

    Je zou ook het scherm Klantenoverzicht kunnen openen. Dan als FlowFilter het Datumfilter invullen en als Tabelfilter Verkoop (LV) <> 0 invullen. Dan kopieren en plakken naar Excel toe.
    Als Verkoop (LV) ook in Excel moet, zet het dan met Form design even op het Klantenoverzicht erbij.

    Tot slot gebruiken wij altijd Jet Reports om gegevens over te halen naar Excel.
    Kind regards,

    Hans Fousert
    Microsoft Certified Trainer and Jet Reports Certified Trainer
  • Options
    TijsTijs Member Posts: 22
    Hoi Hans, bedank voor je antwoord, het is me gelukt! ik weet alleen niet wat je met dit bedoeld
    "Als Verkoop (LV) ook in Excel moet, zet het dan met Form design even op het Klantenoverzicht erbij"

    want ik wil de verkoop cijfers er wel bij hebben in excel maar weet niet hoe dan gaat, zelfs niet me je boven staande uitleg.

    maar alsnog bedank.
    Tijs
  • Options
    Adriaan2kAdriaan2k Member Posts: 159
    Tijs wrote:
    Hoi Hans, bedank voor je antwoord, het is me gelukt! ik weet alleen niet wat je met dit bedoeld
    "Als Verkoop (LV) ook in Excel moet, zet het dan met Form design even op het Klantenoverzicht erbij"

    wat Hans bedoeld is dat je in het scherm 'klantenoverzicht' kolommen kunt toevoegen uit de tabel, terwijl die nog niet zichtbaar of te selecteren zijn. Je moet dan in het betreffende overzicht (form) op Cntrl+F2 drukken om in de designmode te komen (moet overigens wel in je licentie zitten) en dan kun je met de knop 'Field Menu' in de balk bovenin je scherm, de gewenste kolom in je form slepen. Maar Hans kan je dat nog veel beter uitleggen, hij is een zeer goede trainer (en ik kan het weten!).
    mvg Adriaan
Sign In or Register to comment.