Options

Vergelijking met 'option' veld

SherlockSherlock Member Posts: 40
edited 2011-01-19 in NAV Dutch speaking only
Goedemorgen,

ik wil graag een tekststring aanpassen aan de hand van de waarde van een optieveld.

Nu had ik zoiets als kladje:

IF TariffCode."Transport Rate Per" = 'KG' THEN
Actie

Ik krijg echter de volgende melding:
Typeconversie is niet mogelijk omdat een van de zijden van een niet toegestaan type is.
Option = Text.

Wat doe ik fout of wat kan ik hier aan doen om mijn 'Actie' wel afhankelijk te kunnen maken van deze waarde?


Edit:
Na het typen van bovenstaand bericht heb ik me bedacht dat zoeken op de foutmelding een beter idee was dan zoeken op option, ik heb een nieuwe variabele gemaakt en deze met STRSUBSTNO gevuld met de waarde uit TariffCode."Transport Rate Per". Deze nieuwe variabele kan ik wel gebruiken in de IF statement.

Answers

  • Options
    reijermolenaarreijermolenaar Member Posts: 256
    Goedemorgen,

    Het zal dan waarschijnlijk zo moeten:
    IF TariffCode."Transport Rate Per" = TariffCode."Transport Rate Per"::KG THEN
    
    Reijer Molenaar
    Object Manager
  • Options
    SherlockSherlock Member Posts: 40
    Goedemorgen,

    Het zal dan waarschijnlijk zo moeten:
    IF TariffCode."Transport Rate Per" = TariffCode."Transport Rate Per"::KG THEN
    

    Bedankt, dit werkt inderdaad handiger!

    Kun je hier ook nog meerdere waardes opgeven?

    Dus:
    IF TariffCode."Transport Rate Per" = TariffCode."Transport Rate Per"::KG OR TariffCode."Transport Rate Per"::Ton THEN
    
    Het kan in elk geval niet op bovenstaande manier merk ik.
  • Options
    reijermolenaarreijermolenaar Member Posts: 256
    Ja dat kan op deze manier:
    IF TariffCode."Transport Rate Per" IN [TariffCode."Transport Rate Per"::KG, TariffCode."Transport Rate Per"::Ton] THEN
    
    Reijer Molenaar
    Object Manager
  • Options
    SherlockSherlock Member Posts: 40
    Ja dat kan op deze manier:
    IF TariffCode."Transport Rate Per" IN [TariffCode."Transport Rate Per"::KG, TariffCode."Transport Rate Per"::Ton] THEN
    
    Super, bedankt!
Sign In or Register to comment.