Hoi mensen,
is het mogelijk om velden kleurtjes te geven met een vinkje ?
bv. stel ik heb 1 veld. is rood. daarnaast heb ik een vink veldje. Als ik daar een vinkje inzet dan wordt het blauw. als ik vinkje weghaal dan is het weer rood. Is dit mogellijk ??? dat zou wel fijn is...
wacht op antwoord.....
Akin
0
Comments
Als voorbeeld kun je het rekeningoverzicht bekijken waar dit gebeurt met het bold maken indien het een totaal betreft.
Hoe pak ik dit aan ?? als dit zou lukken zijn ze heel blij op de afdeling bedrijfsburo !!!
I am waiting for an answer...
zoiets van:
If waarderin1 :: Yes then
Forecolor.montagegereed dd = 65535 ..
maar het lukt me niet. ik weet niet hoe ik dat moet maken. Dus daarom dacht ik, misschien is het genoeg om alleen een vinkje te zetten.
Maar toch vind ik dat het mooier zou zijn als er kleuren zouden ontstaan, omdat ze in Excel ook zo werken. 1 werkend voorbeeld zou genoeg zijn...
heb jij ideeen ???
Heb je deze al gevonden? Zie als voorbeeld nogmaals het rekeningschema.
Je kunt hier conditioneel de forecolor veranderen
In de booleancontrol kun je dan het scherm eventueel updaten zodat de wijziging wordt doorgevoerd
IF Boolean then
Currform.Control.Updateforecolor(255); wordt dit dan
IF Wijziging1 then
Currform."montagegereed dd".Updateforecolor(255); ?????
Klik op het control waarvan de kleur moet veranderen
Druk op F9
Voila, het is de 3e trigger van boven, de documentation trigger niet meegerekend
--
Het rekeningschema is form 16
Klik op de Name control
code:
RIS Plus, LLC
Montagegereed dd - OnFormat(VAR Text : Text[1024];)
IF Wijziging4 :: "1" THEN
CurrForm."Montagegereed dd".UPDATEFORECOLOR(65535);
Nu is het zo dat de tekst bij mongtagegereed dd geel wordt. Maar dat geld dan voor elke record. Dus ook waar er geen wijzing plaats heeft gevonden is ook geel. Dus specifiek eenkleurtje toewijzen naar een bepaald veld per record gaat niet ??
kan het ook dat ipv de letters een kleurtje krijgen de achtergrond verandert? BACKCOLOR ??
als ik vinkje uitzet dan blijft het nog steeds geel. hoe moet ik het weer uit kunnen zetten ???
IF Boolean then
Update(255)
else
update(0);
Na de wijziging van het vinkje moet je waarschijnlijk een currform.update aanroepen, in de onaftervalidate trigger.
We komen er wel...
Oja, backcolor kan niet, helaas.
kan het ook dat de achtergrond kleur verandert? kan je makkelijker zien..
hoe kan ik nu dan de kleur uitzetten ??