Options

KLEUR' tjes in NAVISION !!

postacipostaci Member Posts: 116
edited 2006-08-28 in NAV Dutch speaking only
Hoi mensen,

is het mogelijk om velden kleurtjes te geven met een vinkje ?
bv. stel ik heb 1 veld. is rood. daarnaast heb ik een vink veldje. Als ik daar een vinkje inzet dan wordt het blauw. als ik vinkje weghaal dan is het weer rood. Is dit mogellijk ??? dat zou wel fijn is...

wacht op antwoord.....

Akin

Comments

  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    In de OnFormat trigger van een formcontrol kun je de FORECOLOR updaten aan de hand van logica, de control moet dan wel een Name hebben.

    Als voorbeeld kun je het rekeningoverzicht bekijken waar dit gebeurt met het bold maken indien het een totaal betreft.
  • Options
    postacipostaci Member Posts: 116
    BV. Ik heb een Datumveld en het heet "Montagegereed dd" . Hiernaast heb ik een checkbox. Boolean. Ja/ nee. Als ik de checkbox op Ja zet, dan zou ik willen dat de kleur van Montagegereed dd andere kleur krijgt. Is nu zwart achtergrond, dan zou ik willen dat het bv. groen wordt.

    Hoe pak ik dit aan ?? als dit zou lukken zijn ze heel blij op de afdeling bedrijfsburo !!!

    I am waiting for an answer...
    In de OnFormat trigger van een formcontrol kun je de FORECOLOR updaten aan de hand van logica, de control moet dan wel een Name hebben.

    Als voorbeeld kun je het rekeningoverzicht bekijken waar dit gebeurt met het bold maken indien het een totaal betreft.
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Kun je aangeven wat je al geprobeerd hebt en waar je vastloopt?
  • Options
    postacipostaci Member Posts: 116
    Nou ik heb geprobeerd in de code iets te zetten over de Forecolor..
    zoiets van:

    If waarderin1 :: Yes then
    Forecolor.montagegereed dd = 65535 ..

    maar het lukt me niet. ik weet niet hoe ik dat moet maken. Dus daarom dacht ik, misschien is het genoeg om alleen een vinkje te zetten.
    Maar toch vind ik dat het mooier zou zijn als er kleuren zouden ontstaan, omdat ze in Excel ook zo werken. 1 werkend voorbeeld zou genoeg zijn...

    heb jij ideeen ???
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    De forecolor kun je alleen veranderen in de OnFormat trigger.

    Heb je deze al gevonden? Zie als voorbeeld nogmaals het rekeningschema.

    Je kunt hier conditioneel de forecolor veranderen
    IF Boolean then
      Currform.Control.Updateforecolor(255);
    

    In de booleancontrol kun je dan het scherm eventueel updaten zodat de wijziging wordt doorgevoerd
  • Options
    postacipostaci Member Posts: 116
    waar si de OnFormat trigger? ik kijk in de Form maar kan niks vinden. En zoek in Help naar rekeningschema maar weer niks >>

    IF Boolean then
    Currform.Control.Updateforecolor(255); wordt dit dan

    IF Wijziging1 then
    Currform."montagegereed dd".Updateforecolor(255); ?????

    De forecolor kun je alleen veranderen in de OnFormat trigger.

    Heb je deze al gevonden? Zie als voorbeeld nogmaals het rekeningschema.

    Je kunt hier conditioneel de forecolor veranderen
    IF Boolean then
      Currform.Control.Updateforecolor(255);
    

    In de booleancontrol kun je dan het scherm eventueel updaten zodat de wijziging wordt doorgevoerd
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Open het form met de formdesigner

    Klik op het control waarvan de kleur moet veranderen

    Druk op F9

    Voila, het is de 3e trigger van boven, de documentation trigger niet meegerekend

    --

    Het rekeningschema is form 16

    Klik op de Name control

    code:
    Name - OnFormat(VAR Text : Text[1024];)
    CurrForm.Name.UPDATEINDENT := Indentation * 220;
    IF "Account Type" <> "Account Type"::Posting THEN
      CurrForm.Name.UPDATEFONTBOLD := TRUE;
    
  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    Je moet natuurlijk wel een ontwikkel licentie hebben om bij de triggers te komen.
  • Options
    postacipostaci Member Posts: 116
    Het is gelukt. Dit heb ik eringezet :

    Montagegereed dd - OnFormat(VAR Text : Text[1024];)
    IF Wijziging4 :: "1" THEN
    CurrForm."Montagegereed dd".UPDATEFORECOLOR(65535);

    Nu is het zo dat de tekst bij mongtagegereed dd geel wordt. Maar dat geld dan voor elke record. Dus ook waar er geen wijzing plaats heeft gevonden is ook geel. Dus specifiek eenkleurtje toewijzen naar een bepaald veld per record gaat niet ??
    kan het ook dat ipv de letters een kleurtje krijgen de achtergrond verandert? BACKCOLOR ??

    als ik vinkje uitzet dan blijft het nog steeds geel. hoe moet ik het weer uit kunnen zetten ???
    Open het form met de formdesigner

    Klik op het control waarvan de kleur moet veranderen

    Druk op F9

    Voila, het is de 3e trigger van boven, de documentation trigger niet meegerekend

    --

    Het rekeningschema is form 16

    Klik op de Name control

    code:
    Name - OnFormat(VAR Text : Text[1024];)
    CurrForm.Name.UPDATEINDENT := Indentation * 220;
    IF "Account Type" <> "Account Type"::Posting THEN
      CurrForm.Name.UPDATEFONTBOLD := TRUE;
    
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Je kunt het net zo uitgebreid maken als je wilt

    IF Boolean then
    Update(255)
    else
    update(0);

    Na de wijziging van het vinkje moet je waarschijnlijk een currform.update aanroepen, in de onaftervalidate trigger.

    We komen er wel...

    Oja, backcolor kan niet, helaas.
  • Options
    postacipostaci Member Posts: 116
    Ik wil dat het per record zihctbaar is. Dus stel bi OPP06-0001 is het geel,omdat het aangevinkt is. Maar dat het bij OPP06-0002 gewoon zwart is omdat het vinkje uit staat. Dus dat het update van kleur niet voor allemaal geld, alleen maar in het record zelf. Dus dat als je scrolt door de record, dat je bij die record een andere kleur ziet waar de vinkje aangevinkt is.

    kan het ook dat de achtergrond kleur verandert? kan je makkelijker zien..

    hoe kan ik nu dan de kleur uitzetten ??

    Je kunt het net zo uitgebreid maken als je wilt

    IF Boolean then
    Update(255)
    else
    update(0);

    Na de wijziging van het vinkje moet je waarschijnlijk een currform.update aanroepen, in de onaftervalidate trigger.

    We komen er wel...

    Oja, backcolor kan niet, helaas.
  • Options
    postacipostaci Member Posts: 116
    backcolor kanniet.. had ik niet gezien :))) sorry.. :)
Sign In or Register to comment.