Options

Rolcentrum page en profielen configureren

Hallo forumleden,

Ik heb een probleem bij het kopiëren van een rolcentrum page en bijbehorende profiel.

Bij een klant heb ik een profiel geconfigureerd (gaat met name om actieknoppen op de linten die toegevoegd of weggehaald zijn). De page voor het rolcentrum heb ik eerst gekopieerd van onze standaard page en deze een page-id gegeven in de range van de klant. Daarna heb ik een nieuw profiel aangemaakt en de page eraan gekoppeld. Via de configuratiemodus heb ik vervolgens allerlei aanpassingen gedaan.

Nu hebben we besloten dat we dit aangepaste profiel ook willen gaan opnemen in onze eigen omgeving hiervoor heb ik de page geëxporteerd als FOB en het profiel vanuit de RTC geëxporteerd. Vervolgens de page in onze eigen omgeving ingelezen en het profiel geïmporteerd, tot zover werkt alles naar behoren.
De volgende stap was het kopiëren van de page en deze een page-id te geven van onze eigen range, deze is vervolgens toegewezen aan het profiel. Na het opstarten met het nieuwe profiel blijken alle wijzigingen ongedaan gemaakt te zijn. Als ik de oude page weer koppel aan het profiel gaat het wel weer goed.

Ondernomen acties:
- Tabel 2000000074 profile metadata leeg gemaakt voordat ik het nieuwe profiel geïmporteerd heb, na het importeren zie je ook dat deze netjes weer gevuld wordt.
- Tabel 2000000080 Personalisatie paginagegevens leeggemaakt voor de user waar dit profiel aan gekoppeld wordt.
- XML van het profiel geopend in het kladblok en daar alle profielnamen en verwijzingen naar de page-id aangepast

Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie of wat ik nog zou kunnen proberen?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groeten,

Luuk Busschers
Sign In or Register to comment.